کاریکاتور جنجالی و اهانت آمیز

این کاریکاتور در تاریخ 22 اردیبهشت (سیزدهم مه) در گوشه ای از صفحه کودک و نوجوان هفته نامه ایران جمعه و طی مطلبی با عنوان "چه کنیم که سوسکها سوسکمان نکنند" چاپ شده بود.

انا نیستانی (سمت راست) و مهرداد قاسمفر

مانا نیستانی (سمت راست) و مهرداد قاسمفر در ارتباط با چاپ کاریکاتور جنجال برانگیز در روزنامه ایران بازداشت شده اند.

این کاریکاتور در تاریخ 22 اردیبهشت در گوشه ای از صفحه کودک و نوجوان هفته نامه ایران جمعه و طی مطلبی با عنوان "چه کنیم که سوسکها سوسکمان نکنند" چاپ شده بود.

مطلب مزبور حاوی چند کاریکاتور است که در یکی از آنها کودکی به زبان سوسکها با یک سوسک صحبت می کند اما سوسک حرفهای او را نمی فهمد و به زبان ترکی می پرسد: "نمه نه"؟ (به فارسی: چی؟)

شمار زیادی از ترکهای ایران این کاریکاتور را توهین به خود تلقی کرده و تبریز و ارومیه به تظاهرات در تبریز و به آتش کشیدن بانک هاعنوان دو شهر بزرگ ترک نشین ایران و چند دانشگاه این کشور صحنه تظاهرات اعتراض آمیزی شده اند که در مواردی به بروز خشونت و بازداشت افراد نیز منجر شده است.

در چند شهر در مناطق شمال غرب ایران تظاهرات بیشتری برگزار شده و هزاران نفر روز شنبه، ششم خرداد، در اعتراض به یک کاریکاتور در روزنامه ایران دست به راهپیمایی زدند.
برخی از این راهپیمایی ها به خشونت گراییده است: ساختمان های دولتی مورد حمله قرار گرفته و تعدادی بانک و ساختمان تلویزیون به آتش کشیده شده است. برای بزرگ دیدن تصویر روی آن کلیک نمایید

برای دیدن کامل کاریکاتور روی عکس زیر کلیک کنید و چند لحظه صبر نمایید:

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
سمیه سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام:ممنون از اطلاع رسانی اقا رضا;)

شادی سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:05 ب.ظ http://shadi2006.persianblog.com/

سلام آره خبرای داغش رو شنیدم و کاریکاتورای زیادی از نیک آهنگ برای این قضیه چاپ شد.
راستی چرا من رو ترسوندی
خبرای معمولی
آخه من خبرنگارم اونم سیاسی
پس طبیعی که اینجور چیزا رو بنویسم
ولی ممنمو که نگرانم هستی
اما نگران نباش حواسم جمع است

Ramin(-_-)Rock سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:58 ب.ظ http://ramin-rock.blogsky.com

mer30 ke sarzadi bazam bia khoshhal misham va mamnoon az nazaret

روژین چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:18 ق.ظ

سلام
بابا تو دیگه کی هستی....
بدجوری تو نخش بودم که حتما کاریکاتورش رو ببینم چون خیلی کارهای مانا رو دوست دارم
دستت درد نکنه ما رو از خماری نجات دادی
ایشالله عروسیت سوسک بیارم(شوخی بودها جدی نگیری بزنی تو پر ما)
فعلا بای

نسیم چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:18 ق.ظ http://marg-ya-eshgh.blogsky.com/

سلام مرسی که سر زدی فیلم اگه من تعریف کنم نمی شه ولی حاضرم پول بلیط سینمای همه رو بدم فیلم تضمینیه!!!شما راستی منم یه رگم ترکم ترکیم بلدم ولی فکر کنم شورش رو در آوردیم تو که طرفدار مانا هستی چرا لینکش رو تو لینکات نمی ذاری؟

ت چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:17 ب.ظ

هیوا سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام
گاهی پیدا کردن یه دل آشنا آنقدر به آدم قوت می ده که می تونه یه زندگی رو از نو شروع کنه.
ممنون که برام پیام گذاشته بودید.

موفق باشید
هیوا

رضا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:50 ق.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

جالب بود موفق باشی

مهدی یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 ق.ظ http://mh-pasargad.blogfa.com

سلام
وبلاگ جالبی داری
به وبلاگ من اومدی نظر یادت نره

سولینا چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام.خسته نبلشین...
والا نمیدونم این جماعت عقدهای کی میخان دست از سر ترکا بردارن..
من ترکارو دوست دارم..خیلی ادمای مهربونین..وبر خلاف گفتهها و جکهایی که واسشون درست کردن خیلی باهوش و با ذوق و اهل هنرن..من یه سفری به اردبیل داشتم..وقتی انجا رفتم از طرز فکرم شرمنده شدم..
تازه پسرا و دخترای نازی دارن..
یه سری بزنین..مثل من پشیمون نمیشین
موفق باشین.

ز پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 ق.ظ

اگه واقعا ترکها انقد خسارت به شهرشون زدن الحق که ........ هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد